Rock On

Rock On
Aku Sayang Mereka

Monday, November 7, 2011

Makan x???

hala aku lupa lagi.kalau raya aji mesti orang kelantan akan meraikan dgn beraya sakan. pagi tadi aku turun dari bas rasa teringin nak makan roti canai. tiba2x aku tgk kedai roti canai tu tutup.
dalam ati kata;
'o raya aji ptt la kedai makan tutup.'
sbb kedai makan kat kawasan ofis aku kebanyakkan nya orang kelantan.jadi aku terpaksa menahan lapar seminggu.aku pun tgk kakak indon tu ada jual kuih aku pun beli 3 kuih keria 2 kuih samosa 2.60 ok la tahan sampai ptg..
bila tengahari perut aku mula kata
' lapar la wei'
aku pun kuar la mencari makanan. berbekalkan duit yg ada aku beli keropok sotong(x sama rasa yg kak ema jual), biskut jem kacang julie(sedap pulak) and gula2x Vita-c strawberry.aku pun melangkah ke ofis semula. bila otw tu aku haus la pulak.memang aku suka air batu.(xde dia aku x idup la)
aku singgah kat kedai ni.dgn bangga aku minta.
'akak teh o ais satu'
pas bayar aku trs meneruskan perjalanan ke ofis. aku berfikir dan berkata
'kan ada kedai mamak shah maju tu'
sambil wat muka menyesal aku teruskan perjalanan ke ofis. malas nak membazir.
duit pun sampai rat2x idung je.dan aku berfikir lagi.
raya aji ni orang kelantan akan sambut ngan meriah,jadi aku pun bosan la kedai makan x buka.
tapi kan kedai roti canai yang tutup tu bkn orang kelantan,orang kl je brother tu.agaknya dia nak cuti gak tu.
lah apa la bengong sgt aku ni...ish2x.....

No comments:

Post a Comment