Rock On

Rock On
Aku Sayang Mereka

Saturday, November 12, 2011

Me vs jane(27 dresses)

What the fuck!!! Aku selalu tgk cerita 27 dresses. Aku suka tengok hero dia sgt hensem. Dan jane yang selalu fikirkan ttg org lain. Suka pada bos sendiri dan akhirnya bos jane berkenan dgn adik jane tes. Jalan cerita aku xde persamaan dgn jalna cerita ni. Aku tak jatuh cinta dengan bos aku sbb dia pakcik aku. Ibu aku msih hidup dan ibu jane dah mati. Aku ada adik perempuan macam jane dgn tes tapi, aku ada seorang lgi adik lelaki. Kevin lelaki yang sgt hensem bagi aku dan dia hadir dalam hidup jane. Sangat jauh larinya kehidupan aku dan jane. Tapi bila tgk balik aku dan jane ada satu perangai yang sama. Selalu fikirkan hal dan kebahagiaan orang lain. Tak pernah fikirkan tentang diri sendiri. Arghhhhh. Ya aku mmg macam tu aku anak sulung dalam keluarga aku sama dengan jane. Aku selalu akan tampilkan diri untuk memberi pertolongan pada sesiapa pun contohnya bila mak sakit aku berhenti kerja untuk jaga mak, bukan adik aku. Tapi itu aku nak sbb sape lagi nak jaga mak aku kalau bukan aku lagi pun waktu tu aku kerja 7E yang aku rasa x menjamin masa depan mak sihat. And after that arwah nenek aku sakit aku berhenti kerja 6 bulan jaga nenek dia paralyze anak perempuan nenek dah berkeluarga mak pun x sihat sbb kaki dia kena potong. Ucu dah ada keluarga dan anak2x masih kecil. Anak lelaki dia pakngah x kahwin Cuma ada bibik je jadi nak atau tak aku ttp kena jaga arwah nenek. Aku suka org tua dan budak-budak. Tapi dalam kemelut perasaan jane muncul Kevin yang selalu memberi harapan pada jane walau pada awal jane x suka dengan sikap menyebok Kevin at last dia kahwin dengan Kevin. Aku x de pun peneman disisi untuk aku jadikan tempat meluahkan perasaan huh I hate my horrible life!!!. Di ofis jane ada kawan yang baik dgn dia slalu bagi perangsang walaupun mulut kawan dia tu jahat skit. Aku rasa mental duduk dlm ofis dengan masalah sabri lagi, bos aku dah tak tegur aku just for work time sahaja. Malang x nasib aku. Staff yang lain pun masih budak2x lagi kalau cerita ttg masalah aku diorang mencelah pulak masalah diorang. Kawan2x aku ada yang baik mcm umi, z n june. Tapi semua ada masalah masing2x aku tak suka nak bebankan diorang dgn cerita aku. Bila scene ayah jane bagi gaun mak jane kahwin yg sepatutnya di pakai oleh jane. Bila dia pergi bersendiri Kevin aka nada untuk teman kan dia walaupun sakit hati dgn mulut Kevin. Aku ada…xde kan aku Cuma boleh motivate diri aku seorang diri. Kena kuat sendiri sbb x pernah ada porang faham perasaan aku. “hati batu” orang pgl aku tapi hati kita semua lembutkan. I hate my horrible life!!!! An I like to spoil the good mood and turn to the bad fucking ass shit moment in a second mcm jane bila dia buka semua rahsia tes dpn George dan keluarga. Tapi dia selalu minta maaf atas apa yang dia buat. Aku selalu disuruh untuk memaafkan walaupun bukan salah aku. It’s hurt my feeling and I’m not forget all that……

No comments:

Post a Comment