Rock On

Rock On
Aku Sayang Mereka

Wednesday, December 8, 2010

Pergi nYa...Mak Ngah

Salam,

Baru balik dari Labis, Semalam.cuti dua hari emergency case.Mak ngah meninggal. dah lama dia sakit keluar masuk hospital.last2x berubat kg.aku tak berapa terkesan dengan pemergian mak ngah sebenarnya.yang sedihnya pak ngah..dia dalam kategori lelaki kena queen control..mmg dia sedih sangat dari muka dia aku nampak yang dia rasa lega bila kami semua dtg..walaupun dalam hati dia sebak sangat.yelah sape tak sedih kalau isteri gi dulu tinggalkan dia..bila aku sampai jenazah tengah di mandikan sempat gak aku tgk muka makngah masa tgh mandi..aku nampak mukannya bersih,tapi cengkung.lepas tu jenazah di bawa ke dalam rumah utk di kafankan.tu pun aku sempat.suanana pun suram masa tu..bila pak ngah buka cerita je aku start nangis..kesian la tgk dia tak sampai hati aku..kalau la aku ni billionare dan tentu aku ajak dia ngan ira tgal ngan aku.lepas siap kafan terus sembahyang jenazah..masa tu pak ndak n paksu pun sampai..adalah geng aku bukan aku tak leh nak geng nak anak mak de..mmg aku tak rapatngan diorang kalau ngan kak ina ke ok la satu kepala..n after that terus bawa ke tanah perkuburan ..tengah-tengah nak kebumi hujan sangat lebat nasib baik ada khemah diorang wat dapat la berteduh..lepas baca talkin semua dah bergerak balik meninggalkan dia..sambil menunggu untuk balik kami bersalaman..masing2x menasihat kan anak2x arwah (sepupu aku) jangan bergaduh,adik-beradik kena bersatu padu..aku pun sama la nasihatkan diorang..harap2x dapat jaga ayah dia...untuk arwah mak ngah aku sedekah kan al fatihah..moga roh dia di cucuri rahmat..segala dosanya di ampunkan..amin

No comments:

Post a Comment